Schülski-IT - Jouw Proactieve ICT Partner voor het MKB
Schülski-IT Logo

Algemene Voorwaarden Schülski-IT

Versie: 2.2, Datum: 18 augustus 2025

Artikel 1: Definities

Algemene Voorwaarden: Deze algemene voorwaarden van Schülski-IT.

Diensten: Alle door Schülski-IT te verrichten werkzaamheden en te verlenen diensten, waaronder maar niet beperkt tot systeem- en werkplekbeheer, advies, installatie, configuratie, onderhoud, support, en de levering van connectiviteit, VoIP-diensten, hosting en clouddiensten zoals Microsoft 365.

Derden: Toeleveranciers, fabrikanten of andere partijen wiens producten of diensten door Schülski-IT worden geleverd of die door Schülski-IT worden ingeschakeld bij de uitvoering van de Overeenkomst.

IE-rechten: Alle rechten van intellectuele of industriële eigendom, zoals auteursrechten, merkrechten, databankrechten, en knowhow.

Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en met wie Schülski-IT een Overeenkomst sluit.

Overeenkomst: De overeenkomst tussen Schülski-IT en Opdrachtgever voor de levering van Producten en/of Diensten, inclusief alle wijzigingen en aanvullingen daarop.

Producten: Alle door Schülski-IT geleverde zaken, waaronder hardware, software (licenties) en andere materialen.

Schülski-IT: De eenmanszaak M.M. Schülski, handelend onder de naam Schülski-IT, gevestigd te Dieren en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 81592051.

SLA: Een separate, schriftelijke Service Level Agreement waarin specifieke serviceniveaus, responstijden en beschikbaarheid zijn vastgelegd.

Verwerkersovereenkomst: Een separate overeenkomst tussen Schülski-IT en Opdrachtgever aangaande de verwerking van persoonsgegevens conform de AVG.

Werkdagen: Maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur, met uitzondering van officieel erkende Nederlandse feestdagen.

Artikel 2: Toepasselijkheid en Wijziging

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en Overeenkomsten tussen Schülski-IT en Opdrachtgever.

2.2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.3. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

2.4. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen zullen in dat geval in overleg treden om een nieuwe bepaling overeen te komen die de strekking van de nietige of vernietigde bepaling zo veel mogelijk benadert.

2.5. Schülski-IT is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Schülski-IT zal Opdrachtgever ten minste 30 dagen voor de inwerkingtreding informeren over de gewijzigde voorwaarden. Indien Opdrachtgever niet instemt met de wijzigingen, heeft zij het recht de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen tegen de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden.

Artikel 3: Aanbod en Totstandkoming Overeenkomst

3.1. Alle aanbiedingen en offertes van Schülski-IT zijn vrijblijvend, tenzij een geldigheidsduur is vermeld.

3.2. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door Opdrachtgever voor akkoord ondertekende offerte door Schülski-IT is ontvangen, dan wel op het moment dat Schülski-IT een mondelinge of per e-mail gegeven opdracht schriftelijk bevestigt, of wanneer Schülski-IT met de uitvoering van de opdracht begint.

3.3. Alle door Schülski-IT afgegeven inschattingen en begrotingen zijn indicatief, tenzij uitdrukkelijk een vaste prijs (fixed price) is overeengekomen. Werkzaamheden worden in beginsel op basis van nacalculatie verricht tegen de geldende tarieven.

Artikel 4: Uitvoering van de Dienstverlening

4.1. Schülski-IT zal zich naar beste kunnen inspannen om de Diensten met zorg uit te voeren. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij Schülski-IT in de Overeenkomst uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en dit resultaat met voldoende bepaaldheid is omschreven.

4.2. Alle door Schülski-IT opgegeven (op)levertermijnen zijn indicatief en gelden nimmer als fatale termijnen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

4.3. Indien de Dienst in fasen wordt verleend, is Schülski-IT gerechtigd de aanvang van de werkzaamheden voor een volgende fase uit te stellen totdat Opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

4.4. Schülski-IT is gerechtigd de wijze waarop de Dienst wordt uitgevoerd zelfstandig te bepalen en kan daarbij gebruikmaken van door haar geselecteerde medewerkers en Derden.

4.5. Afspraken over serviceniveaus worden uitsluitend schriftelijk vastgelegd in een separate SLA. Zonder een dergelijke SLA geldt een 'best effort' inspanningsverplichting.

Artikel 5: Levering van Producten

5.1. Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van Producten gaat over op Opdrachtgever op het moment dat deze het magazijn van Schülski-IT verlaten of, in geval van levering door Schülski-IT of een door haar ingeschakelde transporteur, op het moment van aflevering op de overeengekomen locatie.

5.2. Opdrachtgever is verplicht de geleverde Producten bij aflevering direct te (doen) onderzoeken op zichtbare gebreken en correctheid. Eventuele gebreken of tekorten dienen binnen 5 Werkdagen na aflevering schriftelijk en gemotiveerd aan Schülski-IT te worden gemeld, bij gebreke waarvan de Producten geacht worden te zijn aanvaard.

5.3. Indien Opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie noodzakelijk voor de levering, is Schülski-IT gerechtigd de Producten op te slaan voor rekening en risico van Opdrachtgever en de volledige koopsom te factureren.

5.4. Retournering van geleverde Producten is uitgesloten, tenzij Schülski-IT hiermee voorafgaand en schriftelijk heeft ingestemd.

5.5. Alle door Schülski-IT geleverde Producten blijven eigendom van Schülski-IT totdat Opdrachtgever alle vorderingen uit hoofde van de Overeenkomst, inclusief rente en kosten, volledig heeft voldaan (eigendomsvoorbehoud).

5.6. Zolang het eigendom niet is overgegaan, is het Opdrachtgever niet toegestaan de Producten te verpanden, te vervreemden of anderszins te bezwaren. Opdrachtgever is verplicht de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van Schülski-IT te bewaren.

Artikel 6: Inschakeling van Derden

6.1. Schülski-IT treedt voor Producten en Diensten van Derden (zoals softwarelicenties, internetverbindingen, cloud-diensten) op als wederverkoper of intermediair. Op deze Producten en Diensten zijn de (licentie)voorwaarden van de betreffende Derde van toepassing, welke prevaleren boven deze Algemene Voorwaarden. Opdrachtgever is gehouden deze voorwaarden te aanvaarden.

6.2. Schülski-IT is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor (de gevolgen van) wijzigingen, storingen, of het beëindigen van Producten en Diensten door Derden. Een tekortkoming van een Derde geldt niet als een toerekenbare tekortkoming van Schülski-IT.

6.3. Het gebruik van Producten en Diensten van Derden is volledig voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever vrijwaart Schülski-IT voor alle aanspraken die voortvloeien uit de relatie tussen Opdrachtgever en de Derde.

Artikel 7: Test, Controle en Acceptatie

7.1. Indien partijen een acceptatieprocedure zijn overeengekomen, is Opdrachtgever gehouden binnen een overeengekomen termijn na oplevering te testen of de geleverde Dienst of het Product aan de specificaties voldoet.

7.2. Indien geen testrapport met reproduceerbare fouten binnen de termijn wordt overlegd, of indien Opdrachtgever de Dienst of het Product in gebruik neemt voor productieve of operationele doeleinden, wordt het geleverde geacht te zijn geaccepteerd.

7.3. Acceptatie mag niet worden onthouden op basis van kleine fouten die het operationeel gebruik redelijkerwijs niet in de weg staan, of op basis van subjectieve (esthetische) aspecten.

Artikel 8: Verplichtingen van de Opdrachtgever

8.1. Opdrachtgever zal Schülski-IT steeds tijdig alle medewerking, informatie, gegevens en toegang tot systemen en locaties verschaffen die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.

8.2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens haar aan Schülski-IT verstrekte gegevens. Eventuele extra kosten of vertraging als gevolg van onjuiste of onvolledige informatie komen voor rekening van Opdrachtgever.

8.3. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de deugdelijke werking van haar eigen ICT-infrastructuur (hardware, software, netwerk) en voor het maken van adequate back-ups van haar data, tenzij dit expliciet als Dienst is overeengekomen.

8.4. Indien werkzaamheden op locatie van Opdrachtgever plaatsvinden, draagt Opdrachtgever zorg voor een veilige en geschikte werkplek die voldoet aan alle wettelijke eisen.

8.5. Opdrachtgever garandeert dat er geen rechten van derden zijn die zich verzetten tegen het beschikbaar stellen van apparatuur, software of data aan Schülski-IT ten behoeve van de uitvoering van de Dienst. Opdrachtgever vrijwaart Schülski-IT voor aanspraken van derden dienaangaande.

Artikel 9: Gebruik van Diensten en Producten

9.1. Opdrachtgever aanvaardt dat de Diensten en Producten de functionaliteit en eigenschappen bevatten zoals deze op het moment van levering worden aangetroffen ("as is").

9.2. Schülski-IT garandeert niet dat de Diensten foutloos of zonder onderbrekingen zullen functioneren. Schülski-IT is gerechtigd de Diensten tijdelijk buiten gebruik te stellen voor onderhoud. Dit zal, voor zover mogelijk, buiten Werkdagen plaatsvinden en vooraf worden aangekondigd.

9.3. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor al het gebruik dat van de Diensten en Producten wordt gemaakt, inclusief het gebruik door haar medewerkers en andere eindgebruikers.

9.4. Opdrachtgever zal de Diensten en Producten niet gebruiken op een wijze die in strijd is met de wet, de openbare orde, de goede zeden of de rechten van derden.

Artikel 10: Meerwerk

10.1. Indien Schülski-IT op verzoek of met instemming van Opdrachtgever werkzaamheden verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten vallen, zullen deze werkzaamheden als meerwerk worden beschouwd en worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Schülski-IT.

10.2. Het feit dat zich (de vraag naar) meerwerk voordoet, is voor Opdrachtgever nimmer een grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.

10.3. Schülski-IT is niet verplicht om aan een verzoek tot meerwerk te voldoen en kan verlangen dat hiervoor een separate schriftelijke Overeenkomst wordt gesloten.

Artikel 11: Vergoeding, Facturering en Betaling

11.1. Alle door Schülski-IT genoemde prijzen en tarieven zijn in Euro's (€) en exclusief btw en andere heffingen van overheidswege. Reis- en verblijfkosten worden separaat in rekening gebracht.

11.2. Voor werkzaamheden die op verzoek van Opdrachtgever buiten de Werkdagen worden uitgevoerd, is Schülski-IT gerechtigd een toeslag op het uurtarief in rekening te brengen.

11.3. Schülski-IT factureert maandelijks achteraf voor doorlopende Diensten en na (deel)oplevering voor projecten, tenzij anders overeengekomen.

11.4. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Opdrachtgever is niet gerechtigd tot verrekening of opschorting van enige betaling.

11.5. Indien Opdrachtgever niet binnen de betalingstermijn betaalt, is zij van rechtswege in verzuim zonder dat een ingebrekestelling is vereist. Vanaf dat moment is Opdrachtgever de wettelijke handelsrente verschuldigd. Alle redelijke (buiten)gerechtelijke incassokosten komen voor rekening van Opdrachtgever.

11.6. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde kosten en rente, en in de tweede plaats van de oudste opeisbare facturen, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

11.7. Schülski-IT is gerechtigd de geldende prijzen en tarieven jaarlijks per 1 januari te indexeren. Prijswijzigingen van Derden mogen te allen tijde worden doorberekend.

Artikel 12: Intellectuele Eigendomsrechten

12.1. Alle IE-rechten op de door Schülski-IT in het kader van de Overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde Producten, Diensten, analyses, ontwerpen, documentatie en rapporten berusten uitsluitend bij Schülski-IT of haar licentiegevers.

12.2. Opdrachtgever verkrijgt uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar gebruiksrecht dat beperkt is tot hetgeen in de Overeenkomst is bepaald.

12.3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan enige aanduiding betreffende IE-rechten uit de Producten of materialen te verwijderen of te wijzigen.

Artikel 13: Privacy en Gegevensverwerking

13.1. Indien Schülski-IT bij de uitvoering van de Overeenkomst persoonsgegevens verwerkt in opdracht van Opdrachtgever, wordt Opdrachtgever aangemerkt als verwerkingsverantwoordelijke en Schülski-IT als verwerker.

13.2. Partijen zullen in dat geval een Verwerkersovereenkomst sluiten die voldoet aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bij gebreke van een specifieke overeenkomst gelden de standaard bepalingen uit de AVG.

13.3. Opdrachtgever garandeert dat de verwerking van persoonsgegevens rechtmatig is en vrijwaart Schülski-IT voor alle aanspraken van betrokkenen en boetes van toezichthouders dienaangaande.

Artikel 14: Garanties

14.1. Ten aanzien van Producten van Derden gelden uitsluitend de garantievoorwaarden van die Derde. Schülski-IT geeft zelf geen separate garantie op deze Producten, maar zal zich inspannen om Opdrachtgever te ondersteunen bij het inroepen van de fabrieksgarantie.

14.2. Tenzij anders overeengekomen, geldt voor door Schülski-IT geleverde hardware een carry-in garantie van 12 maanden op fabricage- en materiaalfouten. Dit houdt in dat Opdrachtgever er zelf voor dient te zorgen dat het defecte Product bij Schülski-IT wordt aangeleverd voor reparatie of vervanging. Batterijen, accu's en verbruiksmaterialen zijn van garantie uitgesloten.

14.3. Door reparatie en/of vervanging van een Product wordt de oorspronkelijke garantietermijn niet verlengd. Op de uitgevoerde reparatiewerkzaamheden zelf wordt een garantie van 90 dagen gegeven.

14.4. Schülski-IT garandeert niet dat de door haar geleverde Diensten en software vrij zijn van fouten. Fouten zullen op basis van een 'best effort' inspanning worden hersteld.

14.5. Elke garantie vervalt indien de gebreken het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik, van buiten komende oorzaken (zoals bliksem- of vochtschade), of wijzigingen die door Opdrachtgever of derden zijn aangebracht zonder schriftelijke toestemming van Schülski-IT.

Artikel 15: Geheimhouding en Niet-overname Personeel

15.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar verkrijgen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

15.2. Deze verplichting geldt niet voor zover een partij tot openbaarmaking is verplicht op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak.

15.3. Gedurende de looptijd van de Overeenkomst en gedurende één (1) jaar na beëindiging daarvan, is het Opdrachtgever niet toegestaan om medewerkers van Schülski-IT die betrokken zijn geweest bij de uitvoering van de Overeenkomst in dienst te nemen of anderszins direct of indirect voor zich te laten werken, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Schülski-IT.

15.4. Bij overtreding van het in lid 3 bepaalde, verbeurt Opdrachtgever aan Schülski-IT een direct opeisbare boete van € 15.000,- per overtreding, te vermeerderen met € 500,- voor elke dag dat de overtreding voortduurt, onverminderd het recht van Schülski-IT om volledige schadevergoeding te vorderen.

Artikel 16: Aansprakelijkheid

16.1. De totale aansprakelijkheid van Schülski-IT wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, of uit enige andere hoofde, is beperkt tot de vergoeding van directe schade.

16.2. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade; redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade; en redelijke kosten gemaakt ter herstel van de gebrekkige prestatie.

16.3. De aansprakelijkheid voor directe schade is per gebeurtenis (waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen vergoeding (excl. btw) over de drie (3) maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis.

16.4. De aansprakelijkheid van Schülski-IT voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en verlies van gegevens, is uitdrukkelijk uitgesloten.

16.5. Opdrachtgever vrijwaart Schülski-IT voor alle aanspraken van derden (waaronder eindgebruikers van Opdrachtgever) die op enigerlei wijze voortvloeien uit de door Schülski-IT verrichte werkzaamheden en geleverde Producten en Diensten voor Opdrachtgever.

16.6. De in dit artikel genoemde beperkingen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Schülski-IT.

16.7. Een voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Opdrachtgever de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 Werkdagen na het ontstaan daarvan, schriftelijk bij Schülski-IT meldt. Iedere vordering tot schadevergoeding vervalt door het enkele verloop van 12 maanden na het ontstaan van de vordering.

Artikel 17: Duur en Beëindiging

17.1. Een Overeenkomst voor doorlopende Diensten (abonnement) wordt aangegaan voor de overeengekomen initiële contractduur. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst stilzwijgend verlengd met perioden van telkens één (1) jaar, tenzij anders overeengekomen.

17.2. Opzegging van een doorlopende Overeenkomst dient schriftelijk te geschieden tegen het einde van de (verlengde) contractduur, met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.

17.3. Iedere partij is gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk op te schorten of te ontbinden indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen (waaronder de betalingsverplichting of de plicht tot medewerking) en dit verzuim na een schriftelijke ingebrekestelling met een redelijke hersteltermijn niet herstelt.

17.4. Iedere partij kan de Overeenkomst eveneens met onmiddellijke ingang ontbinden in geval van faillissement, surseance van betaling, of een ingrijpende wijziging in de zeggenschap over de onderneming van de andere partij.

17.5. Bij beëindiging van de Overeenkomst, om welke reden dan ook, zal Schülski-IT op verzoek van Opdrachtgever medewerking verlenen aan de overdracht van data van Opdrachtgever (data-export), voor zover technisch mogelijk en tegen de dan geldende tarieven. Deze verplichting geldt enkel indien Opdrachtgever aan al haar (betalings)verplichtingen heeft voldaan. Na de overdracht of na het verstrijken van een redelijke termijn zal Schülski-IT de data van Opdrachtgever verwijderen.

Artikel 18: Overmacht

18.1. Schülski-IT is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan: stroomstoringen, internetstoringen, (D)DoS-aanvallen, storingen bij Derden/toeleveranciers, pandemieën en overheidsmaatregelen.

18.2. Indien een overmachtssituatie langer dan 60 dagen duurt, heeft elk der partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden. Hetgeen reeds op grond van de Overeenkomst is gepresteerd, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend.

Artikel 19: Klachtenprocedure

19.1. Klachten over de verrichte werkzaamheden of geleverde Producten dienen door Opdrachtgever binnen 10 Werkdagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 20 Werkdagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden of levering, schriftelijk te worden gemeld aan Schülski-IT.

19.2. Een klacht schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op.

19.3. Indien een klacht gegrond is, zal Schülski-IT de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen of een passende oplossing bieden, ter keuze van Schülski-IT.

Artikel 20: Overige Bepalingen

20.1. Het is Opdrachtgever niet toegestaan de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Schülski-IT over te dragen aan een derde.

2.2. Schülski-IT is gerechtigd haar rechten en verplichtingen over te dragen aan een derde, mits zij Opdrachtgever hiervan op de hoogte stelt.

Artikel 21: Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter

21.1. Op alle rechtsbetrekkingen tussen Schülski-IT en Opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

21.2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) is uitdrukkelijk uitgesloten.

21.3. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de rechtbank Gelderland, locatie Arnhem.

Schülski-IT

Jouw proactieve en onafhankelijke ICT-partner. Wij zorgen dat de technologie voor je werkt, zodat jij kunt focussen op ondernemen.

Ondersteuning op afstand

Navigatie

Juridisch

© 2025 Schülski-IT. Alle rechten voorbehouden.